About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Thursday, April 17, 2014

Aku ada wali

Kelmarin N tengok cerita "Aku ada wali", tak silap N TV2 kot. Cerita ni sangat sesuai untuk tatapan keluarga. Tapi masa tengok tu dengan mertua, husband pula dalam bilik. huhu -_-". Patutnya kena tengok sama-sama, sebab cerita tu melambangkan ciri-ciri Islam yang sebenar. Perkara yang menarik perhatian N adalah sifat-sifat isteri dan juga suami yang sangat baik dari segi akhlak dan tingkah laku.

Macam tak percaya rasa, masih wujud ke orang-orang yang macam ni terutamanya kaum adam. N kagum dengan seorang suami yang sangat menyayangi isterinya sehingga sanggup berbuat apa sahaja dan sentiasa menolong isteri walaupun tanpa diminta atau disuruh. Keluhan pun takder.

N berani potong rambut jari la... sangat susah nak jumpa kaum adam yang macam ni.. kalau seribu orang suami boleh kata seorang je yang mempunyai ciri-ciri macam dalam cerita aku ada wali ni... 1000:1

Jom layan lagu ni kejap,:



Munajat cinta - The Rock ft Dhani

Malam ini ku sendiri, Tak ada yang menemani
Seperti malam-malam, Yang sudah-sudah
Hati ini selalu sepi, Tak ada yang menghiasi
Seperti cinta ini, Yang selalu pupus
Tuhan kirimkanlah aku, Kekasih yang baik hatiYang mencintai aku, Apa adanya
Tak ada yang memiliki, Seperti aku ini, Semakin pupus

Reff:
Mawar ini semakin layu
Repeat reff

*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net

Lagu ni best sangat, terkena kat hati N ni.. Hari-hari N tak jemu berdoa supaya N dikurniakan dengan kekasih yang baik hati. Kalaulah satu hari nanti doa N termakbul, Allah dengar doa N dan kurniakan N seorang kekasih yang sebiji macam suami dalam cerita Aku ada wali tu N sanggup berpuasa selama sebulan tanda kesyukuran.

Urmm ni dikira macam naza ke?? Kalau ni dikira naza N akan berpuasa selama sebulan tapi tak berturut-turut la.. N akan berpuasa pada waktu yang N mampu untuk berpuasa dengan jumlah cukup 30 hari.. Tak pernah pun bernaza sebelum ni. Bernaza perkara yang baik apa salahnya kan. Naza ni pun boleh dikira impian juga kan.

N harap sangat yang impian N akan jadi kenyataan satu hari nanti.. Wish me luck dan doakan yang terbaik untuk N yer kawan-kawan :D

No comments:

Post a Comment

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D